دانستنی ها

دانستنی ها

دانستنی ها

دانستنی ها

ویژگی های لباس کار ایمن عبارتند از


  1. لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن کاربر باشد.

  2. کارکنانی که با ماشین یا نزدیک ماشین کار می کنند باید لباس کار باز و پاره بپوشند. آویختن زنجیر ساعت ، کلید و مانند آن بر روی لباس کار کاملاً ممنوع است.

3- در محل کار که خطر انفجار یا آتش سوزی وجود دارد ، استفاده از روکش های آفتاب (ستون) و ناودان ساخته شده از برقی و همچنین سایر مواد قابل اشتعال برای کارمندان مربوطه کاملاً ممنوع است.


Post image

4- اگر انجام کاری مستلزم این است که کارمندان آستین لباس کار خود را به طور مداوم افزایش دهند ، باید از لباس کار آستین کوتاه استفاده کنند.

5- کارکنانی که در محیط های گرد و خاک ، قابل اشتعال و مواد منفجره یا سمی کار می کنند ، نباید لباس جیبی و سجافی (دو سینه) داشته باشند ، زیرا ممکن است گرد و غبار و چنین موادی وجود داشته باشد. روی چین و لبه لباس بمانید.

6. لباس ایمنی کارکنانی که با مواد خورنده یا مضر کار می کنند ، آب و گاز نباید در آن نفوذ کند و مواد آن باید متناسب با نوع مواد یا موادی باشد که با آنها کار می کنند.

7. لباس های ضد حریق برای محافظت در برابر آتش باید شامل یک کلاه ، دستکش و کفش به صورت یک تکه و سر باشد.

8- لباس کار کارگرانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می کنند باید یکپارچه و بدون سوراخ ، همراه با کلاه ، کفش و دستکش مخصوص و غیر قابل نفوذ باشد.

9. کت بارانی به صورت کت باید از پارچه ضد آب با آستر پنبه (برای مناطق معتدل) یا آستر پشم (برای مناطق سرد سیر) با رنگ مصنوعی ساخته شود.

دستگاه دیاگ چیست

وقتی در خیابانی قدم میزنید اگر سرتان را بچرخانید و به مکانیکی های دور و اطراف خود نگاهی بیاندازید دیاگ زدن لقلقه زبان تک تک آنهاست.در آن لحظه که چنین نوشتاری را مشاهده میکنید شاید به این فکر بیفتید که اصلا دیاگ یعنی چی ؟ به چه دلیلی باید دیاگ زد؟ و یا اینکه کلا دیاگ چه دردی را اصلا دوا میکند. در این مقاله قصد داریم تمام این سوالات را تا جای ممکن پاسخ دهیم با ما همراه باشید.


دیاگ، اصلا برای چه؟


در اوایل دهه 80 بود که صنعت خودروسازی به فکر این افتاد که باید برای خودروهایی که تولید میشوند راهی قرار دهد تا مکانیک ها بتوانند بدون اینکه دل و روده خودرو را کف زمین پهن کنند از ایرادات آن آگاه شوند و فقط قطعاتی را که نیاز به تعمیر دارد را جدا و تعمیر کنند. برای تحقق این امر کامپیوتر های هوشمندی وارد خودروها شدند که روی خودرو نصب میشدند و از آن طرف نیز روی نقاط حیاتی خودرو مانند گیربکس، ترمزها، خنک کننده ها، قطعات برقی، قطعات حیاتی موتور و امکانات رفاهی و آپشن ها، سنسورها و کنترل کننده هایی نصب میشد که در صورتی که به هر عنوانی دچار خطا و عیب شدند، کد خطایی مربوط به آن نقطه را روی حافظه ای در داخل کامپیوتر خودرو وارد کنند.دیگر دلایلی که چنین کامپیوتری هایی بوجود آمدند، وجود امکانات رفاهی که روز به روز در خودروها بیشتر و بیشتر ظهور پیدا میکنند از دیگر دلایل مهم، بررسی وضعیت آلایندگی یک خودرو است که ورود این نوع کامپیوتر ها رو توجیه میکند.


دیاگ که مخفف کلمه دایاگنوستیک ( Diagnostic ) است به نوعی عملیات خطایابی توسط دستگاه مخصوصی گفته میشود که اطلاعات را از کامپیوتر خودرو استخراج میکند و بعد از آنالیز کدهای خطا موجود در آن، میتوان به ایرادهای جزیی و کلی خودرو پی برد.


دستگاه های دیاگ همگی به نوعی کد خوان هستند و بطور کلی به دو دسته تقسیم میشوند، دسته اول به نام اسکنر ها معروفند که فوق العاده حرفه ای و کارامد هستند.بیشتر این نوع دستگاه ها را در نمایندگی خودروها لوکس، نمایشگاه های مدرن و شرکت های مرتبط با کارشناسی فنی خودرو که به صورت حرفه ای فعالیت میکنند، میتوانید مشاهده کنید. نمونه این نوع از اسکنرها را میتوان دستگاه فوق پیشرفته جی اسکن ( G-SCAN ) نام برد که قابلیت های بسیار فوق العاده ای دارد.