دانستنی ها

دانستنی ها

دانستنی ها

دانستنی ها

قفل کارتی چیست ؟

قفل کارتی با قابلیت شناسایی کارتهای بدون تماس Mifare در طرحهای و برندهای مختلف در بازار موجود می باشند . استفاده از این مدل کارتها در قفلهای کارتی باعث میشود دیگر نگرانی بابت کلید مکانیکی و دردسرهای نگهداری و مفقود شدن آنرا نداشته باشید . مغزی قفلهای کارتی بصورت الکترونیکی عمل میکند و فرمان باز شدن درب را فقط از طریق کارت امکانپذیر میسازد . در این مدل قفلها امکان تعریف محدوده زمانی و همچنین امکان گزارشگیری تردد بوسیله کارت میسر می باشد .

چرا قفلهای کارتی نسبت به قفلهای معمولی از امنیت بیشتری برخوردارند ؟
• امکان ثبت و گزارشگیری از تردد افراد
• محدودیت دسترسی برای اشخاص در زمانهای خاص
• مجهز به کلید مکانیکی غیر قابل کپی
• مجهز به مغزی الکترونیکی استاندارد با امنیت بالا
• مدیریت قفل از طریق سیستم نرم افزاری و ادمین امنیتی
• مجهز به سیستم حریم خصوصی ( شب بند )
• و ……………..

از قفلهای کارتی کجا می توان استفاده کرد ؟
این مدل قفل ها امروزه در بسیاری از هتلهای لوکس و معمولی ، هتل آپارتمانها و مهمانسرا در حال بهره برداری می باشند .

مزایای قفلهای کارتی چیست ؟
دستگیره های کارتی هتلی ، امروزه یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه های هتلداران و مسافران که جلب رضایت مشتری ، امنیت مالی ، احساس آرامش و آسایش میهمانان ، تسهیل در کنترل و هدایت بخش های مختلف اقامتی ، عدم اتلاف انرژی و زمان می باشد را برطرف کرده و بهره وری از تکنولوژی روز در صنعت هتلداری را به ارمغان می آورد . در واقع استفاده از قفلهای الکترونیکی یکی از راهکارهای پیشرفته جهانی و همچنین یکی از روشهای نوین هتلداری محسوب میگردد . قفلهای کارتی یا همان دستگیره های الکترونیکی RFID علاوه بر ایجاد امنیت ، آرامش و تسریع در باز و بسته کردن درب از زیبایی خاصی برخوردار هستند که در ظاهر و نمای راهرو و دربهای هتل نقش بسزایی دارند . همچنین استفاده از قفلهای هتلی ، هراس از مفقودی کلید و جابجایی آن را از بین می برد .

ویژگیهای استفاده از قفلهای کارتی :
• امکان کنترل زمان حضور مسافر درون هتل ( اتمام اعتبار در تاریخ و زمان خاص)
• امکان حذف کارت در صورت مفقود شدن کارت به سادگی و صدور کارت مجدد
• امکان استفاده از کارت خدمتکار با زمان بندی مشخص (محدودیت در روز های خاص و ساعت های خاص)
• امکان استفاده از کارت امرجنسی برای مدیریت جهت باز کردن تمام درب ها در حالت های اضطراری
• امکان گزارش گیری از زمان تردد مسافر و یا خدمتکار ها از طریق کارت و یا دستگاه هندست
• امکان استفاده از قفل کارتی برای درب های خاص که پرسنل از آن تردد دارند جهت کنترل زمان تردد و دریافت گزارش های تردد مربوطهجزئیات قفل هتلی :
قفل هتلی شامل سه قطعه اصلی می باشد .
۱- قسمت بیرونی ( نمای دستگیره )
۲- قسمت داخلی ( پشت دستگیره )
۳- مغزی اتوماتیک
تجهیزات اصلی سیستم قفل هتلی :

۱- دستگیره کارتی ( الکترونیکی )
۲- کارت مایفر ( کارت بدون تماس RFID )
۳- انکدر کارت ( جهت کد کردن و تعریف کارت )
۴- نرم افزار ( جهت مدیریت رزرو ، گزارشگیری ، تعریف و … )

چرا قفلهای کارتی بدون تماس(RFID) باید جایگزین قفلهای کارتی با تماس مستقیم (IC) شود ؟

در قسمت مزایای قفل هتلی دلایل مهمی برای استفاده از این قفلها بیان شد . در این قسمت به مواردی در مقایسه قفلهای RFID با قفلهای IC میپردازیم :
۱- استفاده از کارت RFID علاوه بر جایگزینی برای کلید اتاق و دردسرهای نگهداری از کلید ، تماس مستقیم ندارد و کارت مستهلک نمیشود .
۲- قفلها دارای منبع تغذیه باطری آلکالاین هستند که عمر بالای دستگیره را تضمین میکنند .
۳- عمر برد و مدار قفلهای RFID چند برابر عمر مدار IC میباشد .
۴- امنیت بسیار بالا در کارت RFID ( امکان کپی کارت نیست )
۵- کاربری بسیار آسان کارت RFID

انواع قفل هتلی کارتی
( آفلاین / آنلاین )
قفلهای کارتی هتلی اغلب بصورت آفلاین در بازار قابل تهیه و استفاده می باشند . اغلب هتلداران برای صرفه جویی در هزینه و قیمت مناسب ، قفلهای آفلاین را انتخاب میکنند . در قفلهای آفلاین امکان گزارشگیری تردد فقط از طریق کارتهای گزارشگیری و بصورت دستی از تک تک قفلها انجام می پذیرد . در این روش ارتباطی بین نرم افزار و قفلها برقرار نمی باشد و قفل بصورت کاملا مستقل عمل می کند .
قفلهای آنلاین ، معمولا در هتلهای لوکس استفاده میشود . اغلب هتلدارانی که سیستم مدیریت آنلاین را برای دربهای هتل خود انتخاب می کنند ، اهمیت زیادی به گزارشگیری تردد بصورت آنلاین و اشراف کامل به اتاقها از طریق نرم افزار قائل هستند . سیستم آنلاین هتلی مدیریت از طریق نرم افزار با تک تک اتاقها بصورت آنی برقرار میسازد . ارتباط آنلاین بین قفلها و سیستم مدیریت مرکزی از طریق کابل شبکه و یا از طریق Wifi امکانپذیر است . در سیستم وایرلس نیازی به کابل کشی درب و چارچوب نیست .

چرا قفل کارتی یوکا بخریم ؟
تنوع در مدلها و رنگ ، زیبایی و طراحی فوق العاده قفلهای کارتی یوکا باعث تمایز این محصول نسبت به محصولات مشابه در بازار شده است . قفلهای کارتی یوکا دارای ۲ سال گارانتی بدون قید و شرط می باشند که در صورت تقاضای مشتری قابل تمدید میباشد . قفلهای کارتی یوکا در بازار توسط شرکت آریابان ارائه میگردد، این شرکت علاوه بر تمرکز بر کیفیت و زیبایی ، محصولات یوکا را با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می دهد . تمرکز بر کیفیت محصول ، قیمت مناسب و مشتری مداری باعث شده تا این شرکت به رزومه درخشانی در بازار هتلی ایران دست پیدا کند .

ساندویچ پانل ماموت چیست

در ساخت سازه های مسکونی و صنعتی، انتخاب های زیادی بر سر راه قرار می گیرند که با بررس مزایا و معایب هر یک، تصمیم خواهیم گرفت از ساندویچ پانل استفاده کنیم. در زیر برخی از مزایای ساندویچ پانل ماموت نسبت به مصالحی مانند آجر و سیمان حضورتان ارائه می گردد:
1-قابلیت جابجایی سازه
بدلیل سبک بودن سازه های ساخته شده از ساندویچ پانل در مقایسه با سازه های بتنی، در مواقعی که نیاز به جابجایی ساختمان داشته باشیم، می توان با استفاده از یک جرثقیل و یا جدا کردن دیواره و سقف از سازه، آنرا به مکان دیگری انتقال داد. یک دیوار پانلی می تواند وزنی 50 برابر کمتر از دیوار مشابه ساخته شده از سیمان و آجر داشته باشد.
2- قیمت تمام شده محصول
اگر به ساختمان های ساخته شده از مصالح سنتی مانند سیمان، آجر، تیرآهن و... نگاهی بیاندازید، خواهید دید علاوه بر وزن زیاد، قیمت تمام شده محصول مقرون به صرفه نبوده و هر یک از مصالح نیازمند ترکیب شدن با مواد دیگر را داشته و تامین آنها هزینه های زیادی بهمراه خواهد داشت. از اینرو بدلیل استفاده از یک نوع متریال در سازه های پیش ساخته، هزینه ساخت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
3- زمان ساخت سازه
در شرایط مساعد برای ساخت یک ساختمان معمولی از جنس ساندویچ پانل ماموت، زمانی معادل 7 روز صرف می شود، این در حالیست که برای ساخت یک سازه با همان اندازه، نیاز به دو ماه است. استفاده از دیواره و سقف آماده و اتصال آسان بوسیله پیچ و مهره، یکی از مزایای سازه های پیش ساخته است.
4- عایق صدا و حرارت
برای عایق سازی یک ساختمان بتنی جهت جلوگیری از اتلاف انرژی، نیاز است از لایه های مختلف پشم شیشه، عایق های حرارتی، عایلق های صوتی و... استفاده نمود، در حالی که در مدل پیش ساخته با استفاده از ترکیبات پیشرفته می توان از اتلاف دما و نفوذ صدا به سازه جلوگیری کرد.
5- نمای ظاهری
اگر بدنبال سازه ای با رنگ بندی جذاب و زیبا هستید، ساختمان های پیش ساخته پانلی انتخاب خوبی خواهد بود. همچنین قابلیت شستشو و استفاده در مناطق بهداشتی از مزیت های دیگر آن است.
6- مقاومت به ضربه و رطوبت
یکی از مشخصات اصلی پانل مقاومت در برابر ضربه است. باوجود وزن بسیار سبک آن، مقاومت بالایی در برابر ضربه و نیروهای فشاری دارد. همچنین بدلیل استفاده از ورق های آلوزینک و آلومینیوم، در شرایط جوی نامناسب نیز بسیار مقاوم و پایدار است.
عدم رشد انواع باکتری و قارچ در سازه های پانلی نیز از مزایای آن به شمار می رود که در دراز مدت هزینه تعمیرات و نگهداری را پایین می آورد.
7- ایمن و قابل بازیافت
مقاومت در برابر آتش سوزی و مواد شیمیایی، پانل ها را به یکی از امن ترین مواد ساختمانی تبدیل کرده است. برخلاف موادی مانند سیمان و آجر، پانل قابلیت بازیافت و استفاده در صنعت را دارد و سازگار با محیط زیست است.

وظیفه اگزوز چیست

ﺍِﮔﺰﻭﺯ ﻗﻄﻌﻪ‌ﺍﯼ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺩ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﺍﯾﻦ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﻋﻤﺪﻩ ﮐﺎﺭ ﺍﮔﺰﻭﺯ 206 ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺍﮔﺰﻭ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺳﻪ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤﺪﻩ ﺍﮔﺰﻭﺯ:
۱-ﮐﺎﻫﺶ ﺁﻻﯾﻨﺪﮔﯽ
۲- ﮐﺎﻫﺶ ﺻﺪﺍ
۳- ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻣﺎ
ﺍﮔﺰﻭﺯﻫﺎ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺑﺨﺶ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ، ﻣﯿﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﻧﺘﻬﺎﯾﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺎﻥ ﮐﺎﺗﺎﻟﯿﺴﺖ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺩﻣﺎﯼ ۸۰۰ ﺩﺭﺟﻪﺳﺎﻧﺘﯿﮕﺮﺍﺩ ﺩﺭ ﻗﻄﻤﺖ ﺍﻭﻝ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺩﻭ ﺑﺨﺶ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻭﻡ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺩﺭ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻣﺎ ﻭ ﺻﺪﺍ ﻣﻮﺛﺮﻧﺪ؛ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﺧﺮﻭﺝ ﮔﺎﺯﻫﺎﯼ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻥ ﺳﻮﺧﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺑﺴﺰﺍﯾﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﯿﻮﻧﯿﻨﮓ ﺍﻧﺠﯿﻦ (ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻮﺗﻮﺭ) ﺍﺯ ﺍﮔﺰﻭﺯﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻋﺒﻮﺭ ﮔﺎﺯﻫﺎﯼ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

کاربردهای ضخامت سنج التراسونیک

یکی از تجهیزات مربوط به تست های غیر مخرب که جهت اندازه گیری ضخامت در شرایطی که به یک سطح از جسم دسترسی داریم بکار می رود، ضخامت سنج اولتراسونیک می باشد. از ضخامت سنج های اولتراسونیک به منظور اندازه گیری ضخامت فلز، سرامیک، کامپوزیت، پلاستیک و ... بکار می رود. یکی از مهمترین و بارزترین ویژگی های ضخامت سنج های اولتراسونیک قابلیت اندازه گیری از روی روکش و بدون برداشتن پوشش می باشد که این قابلیت باعث شده است ضخامت سنج های اولتراسونیک در صنایع کشتی سازی و خطوط لوله بسیار پرکاربرد باشند.در گذشته برای اندازه گیری ضخامت محصولاتی نظیر لوله بایستی نمونه را برش داده تا لبه های کولیس در آن جای گیرد. این عمل به خصوص در سایزهای بالاتر ضایعات بسیاری را به همراه خواهد داشت. از طرفی در خط تولید و پس از جامد شدن نمونه میتوان تنها با تر نمودن سطح محصول ضخامت را اندازه گیری نمود. امروزه با استفاده از امواج اولتراسونیک به راحتی می توان ضخامت اجسم را در هر نقطعه ای از آن و بدون برش اندازه گیری کرد