دانستنی ها

دانستنی ها

دانستنی ها

دانستنی ها

تعمیر تلویزیون های آب خورده

تعمیر تلویزیون های آب خورده با دستگاه فلت زن در تعمیرگاه انجام میشود. این دستگاه یکی از پیشرفته ترین تجهیزات در صنعت تعمیر تلویزیون محسوب میشود.
آب خوردگی به عنوان یکی از رایج ترین دلایل خرابی تلویزیون در ایران مطرح است اما تنها راه حل شرکتها برای حل این مشکل تعویض کل پنل تلویزیون است،کما اینکه پنل یک تلویزیون به تنهایی 50 تا 70 درصد قیمت تلویزیون را شامل می گردد و بسیار گران است از همین رو بسیاری از هموطنان تعویض تلویزیون را بعه تعویض پنل ترجیح می دهند.
سرویس ال جی راه حل کم هزینه تری برای تعمیر تلویزیون ال جی آب خورده دارد،ما پنل تلویزیون آب خورده شما را با حداقل هزینه تعمیر می کنیم و آن را به حال اولش باز می گردانیم.تعمیر تلویزیونهای آب خورده با دستگاه فوق پیشرفته صورت گرفته و به صورت کاملا تضمینی انجام می گیرد.
آب خوردگی یک تلویزیون ممکن است در اثر اسپری کردن آب بر روی شیشه تلویزیون و یا در حین تمیزکاری و یا حتی در اثر بخار آب موجود در محیط صورت پذیرد.مناطقی که در اثر آب خوردگی آسیب می بینند شامل برد آدرس پنل،اتصالات موسوم به فلت پنل و یا حتی برد tcon تلویزیون می باشد.
در اثر آب خوردگی خطوط رنگی عمودی و یا هاله نواری سفید بر روی تصویر ظاهر می گردد و یا تصویر بعد از مدتی کلا قطع می گردد در حالی که صدای تلویزیون نرمال و برون مشکل است،اگر تلویزیون شما نشانه های بالا را دارد به احتمال قوی دچار آب خوردگی شده است .
نشانه های آب خوردگی:
تشکیل خطوط رنگی عمودی در صفحه تلویزیون از اولین نشانه های آب خوردگی است که نشانه ای از تخریب اتصالات پنل می باشد.قطعی کامل تصویر نیز نشانه ای از تخریب برد tcon و برد و یا حتی در صورت آب خوردگی زیاد تخریب برد main می باشد.
در بسیاری از موارد تعمیر تلویزیون سامسونگ نشانه های آب خوردگی دارد اما هیچ آبی بر روی تلویزیون نریخته است که در این صورت آب خوردگی ناشی از بخار آب موجود در هوا می باشد که معمولا در تلویزیونهایی با عمر بالای 5 سال رخ می دهد.

آیا در عمل کلایمر جایگزین داربست شده است؟

سالهای اخیر تکنولوژی های جدید، در صدد هستند تا جایگزین خوبی بر ای داربستها باشند و بتوانند تمامی مخاطرات اشاره شده را مرتفع نمایند که در این خصوص می توان به انواع بالابرها اشاره کرد که در بازار عمدتا با اصطلاح کلایمر شناخته شده اند. با اجاره کلایمر (بالابرنما)در دو بخش مکانیکی و برقی در بازار موجود می باشند. این دستگاه ها با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند کارایی بسیار بالایی داشته باشند . از ویژگی های برتر بالابرهای جایگزین داربست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضریب اطمینان کاری بسیار بالا به دلیل استفاده از سیستم های مختلف امنیتی

توجیه اقتصادی بسیار مناسب و بازگشت سرمایه درکوتاه مدت.

امکان نصب و راه اندازی آسان و سریع و قابلیت جا به جایی بسیار ساده بدون نیاز به نیروی متخصص.

کارایی بسیار بالا و افزایش سرعت عملکرد کاربران و در نتیجه افزایش سرعت پیشرفت پروژه اشاره کرد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های ساختمانی در داخل کشور از این وسیله به جای نصب داربست استفاده می کنند که لیست اهم این پروژه ها ، در بخش سوابق شرکت آورده شده است.

پوشش های ضد حریق سازه فولادی

لزوم محافظت اسکلت ساختمان و سازه با پوشش های ضد حریق سازه فولادی در برابر حریق بعنوان مهمترین قسمت محافظت غیر عامل، باید مدنظر طراحان و محاسبان سازه قرار گیرد. اجرای پوشش ضد حریق سازه های فلزی از مهمترین و کاربردی‌ ترین روش های محافظت سازه در رشته مهندسی حریق به شمار می آید. در این روش بیشتر ستون‌ها و تیرهای اصلی سازه جهت محافظت قاب های سازه ‌ای در مقابل حریق توسط پوشش ضد حریق سازه فولادی پوشش داده می شوند. دیوارها، سقف و کف سایر موارد مقاوم سازی غیرعامل در مقابل حریق می ‌باشند که در موارد و کاربری‌های خاص، عایق سازی می‌شوند. فولادهای سازه‌ای (ST-37)، نقطه حرارت خمش یا به اصطلاح خمیدگی تقریبا 500 درجه سانتی‌گراد دارند و نیمی از مقاومت خود را در دمای 500 درجه از دست می‌دهند(بدون پوشش ضد حریق )، بنابراین سازه فولادی بدون پوشش ضدحریق در برابر حریق بسیار آسیب‌پذیر بوده و نیازمند مقاوم‌ سازی در مقابل حریق با استفاده از پوشش ضد حریق سازه فولادی می‌باشند. مطابق دستورالعمل ISO و BS 476 فلز آهن بدون پوشش ضد حریق سازه فولادی در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه پس از آتش سوزی به دمای 500 درجه می‌رسد که این دما، نقطه خمش فلز آهن بوده و طبق مطالب فوق 50 درصد مقاومت خود را از دست می‌دهد. در اکثر پروژه ‌ها همچون نیروگاه به علت بالا بودن خطر حریق و آتش‌سوزی نیاز است تا سازه به خصوص سازه های فلزی توسط پوشش ضد حریق نسبت به حریق احتمالی مقاوم سازی شود.

خاصیت نایلون شیرینگ

از آنجایی که نایلون شیرینگ خاصیت شکل پذیری زیادی را دارد در طول تولید باید طرز تولید و نوع دستگاه باید برگرفته از شمایل محصول نهایی باشد.

در طول آزمایش در محیط آزمایشگاهی به وضوح قابل مشاهده است،

هر چه فشردگی و تورم در شیرینگ افزایش پیدا میکند،به همان میزان طول شیرینگ نیز کاهش پیدا می کند.

نسبت به ضربه به هد خروجی از ۱/۱ به ۱/۳ افزایش پیدا میکند،یک افزایش ناچیز بر سطح افقی قابل مشاهده است.

علاوه بر آن سرعت پیچش قلاب نیز بر روی شیرینگ تاثیر مستقیم دارد.

همانطور که از مراحل یاد شده مشخص است مراحل تولید باید کاملا بر اساس اطلاعات مشتری برنامه ریزی شود.

نایلون شیرینگ در سایز های متفاوت تولید می شود که از ۶ سانتی متر شروع و به ۱۲۰ سانتی متر با ضخامت های بین ۳۰ تا ۴۰۰ میکرون ختم میگردد.

مصرف کنندگان باید به طول،عرض و وزن محصول خود توجه کنند تا متناسب با محصول آنها شیرینگ در ابعاد و مشخصات خاصی عرضه می گردد.

چند نکته درباره تعویض پنل ال سی دی تلویزیون

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون معمولاً گزینه انتخابی آندسته از افرادی است که سطح بالای خرابی ایجاد شده در پنل تلویزیون‌شان، امکان تعمیر آن را منتفی می سازد. در مواردی نیز دارنده دستگاه متوجه می شود که هزینه تعمیر پنل معیوب، چیزی برابر با هزینه خرید یک پنل جدید است، بنابراین تصمیم به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون می گیرد. به طور کلی بد نیست بدانید در صورت شکستگی پنل تلویزیون، امکان تعمیر وجود ندارد و تنها گزینه پیش رو، تعویض پنل شکسته است. می توان گفت تعمیرات پنل تلویزیون از خطوط قرمز حوزه تعمیر تلویزیون ال جی است. چرا که هم هزینه بالایی می طلبد و هم قطعات جایگزین این دستگاه –که دچار خرابی شده‌اند- غالباً در دسترس نیست و از سوی شرکت های سازنده عرضه نشده است.  همین موضوع سبب می‌شود تا تعمیرکار با بروز شکستگی در پنل، چاره‌ای جز تعویض آن نداشته باشد.

نکته: به تعمیرکاران توصیه می‌شود در صورت درستی یکی از موارد زیر از اقدام به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون خودداری کنند

  • پانل LCD خیلی خوب یا سالمی جهت جایگزینی با نمونه معیوب در اختیار ندارند.
  • با نحوه کار با قابلیت خودآزمایش (self-test)، برد PSU + بک لایت، بدون اتصال آنها به مادربرد آشنایی ندارند.
  • با نحوه آزمایش ولتاژها و سیگنال‌ها در مادربرد، برد PSU، برد اینورتر و برد T-con آشنایی ندارند.