دانستنی ها

دانستنی ها

دانستنی ها

دانستنی ها

لوله های بدون درز:


لوله های بدون درز یا (seam less pipe) لوله هایی هستند که در ساخت آنها هیچ گونه درز یا جوشی وجود ندارد، بنابراین از مقاومت بسیار بالایی نسبت به نوع درزدار برخوردارند. این لوله ها در کارخانه به روش اِکستِرود تولید میشوند، یعنی به صورت قالبی مستقیما از شمش فولادی به شکل لوله بدون درز تبدیل میشوند. از این لوله ها در مواردی که درجه حرارت و فشار سیال عبوری بالا باشد، استفاده میشود. در ایران لوله های بدون درز تا سایز 24 اینچ تولید میشود ولی لوله های وارداتی بدون درز تا سایز 42 اینچ نیز وجود دارد. 

لوله مانیسمان:

مانیسمان نام یک برند از لوله های بدون درز است که اولین بار لوله های بدون درز با این برند وارد بازار شدند و از آن پس به این نام شهرت پیدا کردند. مانیسمان در واقع نام برادران آلمانی بود که در سال 1880 برای اولین بار روشی برای تولید لوله های بدون درز معرفی کردند. امروزه لوله مانیسمان کاربرد وسیعی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارند. 


لوله گوشت دار:


نوع دیگری از لوله های بدون درز معروف به لوله گوشت دار صنعتی است. جنس این لوله ها از فولاد با ضخامت بالا است و برای لوله کشی مواد نفتی، سیالات و گازها با حرارت و فشار زیاد و جابجایی آنها در مسافت های مختلف به کار میرود. بخاطر جنس محکم آلیاژ و ضخامت بالای آن در شرایط سخت محیطی، مقاومت بالایی دارند. 

معرفی چسب اوکسی


اپوکسی واسط برای تعمیرات بتنی، اتصال بتن به بتن، فولاد و سنگ است.
یک چسب اپوکسی دائمی برای اتصال بتن ملات نصب سنگ در داخل و یا خارج سازه می باشد که بدون حلال و بر پایه رزین های اپوکسی اصلاح شده می باشد این محصول قادر به تحمل مقداری رطوبت قبل و درحین سخت شدن می باشد ولی پس از سخت شدن تبدیل به لایه ای آب بند می گردد. قدرت چسبندگی نهایی این محصول کاهش حجم ندارد و تشکیل لایه ای هموار و بدون تنش می دهد.
چسب اپوکسی، چسبی بسیار قدرتمندی بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده می باشد. چسب اپوکسی علاوه بر استحکام مکانیکی بالا، دوام و طول عمر زیاد از قدرت چسبندگی فوق العاده برای پیوند دادن بتن جدید و قدیم برخوردار می باشد. چسب های اپوکسی به واسطه قدرت چسبندگی و کششی بسیار بالا و سرعت خشک شدن زیاد جهت مقاصد صنعتی و مهندسی بسیار عالی هستند.
قدرت کشش بتن حدود mpa ۵-۵/۱ است در حالی قدرت کشی چسب های اپوکسی بین mpa ۵۰-۵ است. لذا از چسب های اپوکسی جهت اتصال قطعات فلزی قبل از نصب تجهیزات و حتی جهت اتصال شیشه استفاده میشود. چسب های اپوکسی دارای مقدار کمی پر کننده های معدنی هستند .

چراغ جلو خودرو

چراغ جلو خودرو –نشان دهنده هویت خودرو و شرکت سازندهعملکرد چراغ خودرو (جلو) در طول تاریخ تغییرات و پیشرفت‌های زیادی داشته که این پیشرفت‌ها بیشتر به خاطر اختلاف زیاد بین تلفات جاده ای در هنگام روز و شب بوده است.

اداره ایمنی ترافیک ایالات متحده اعلام کرده که تقریبا نیمی از تمام تلفات جاده ای در تاریکی اتفاق می افتند هر چند فقط ۲۵ درصد از سفرها طی شب انجام می شود.

سایر وسایل نقلیه مثل قطار و هواپیما هم ملزم به داشتن چراغ جلو هستند. بیشتر دوچرخه‌ها هم چراغ جلو دارند و در بعضی کشورها طبق قانون همه دوچرخه ها ملزم به داشتن چراغ می‌باشند.

چراغ خودرو (جلو) در مواقعی که نور کافی برای مشاهده جاده وجود نداشته باشد می تواند شما را از دردسر محافظت کند. این چراغ‌ها طوری طراحی شده‌اند که دو نوع پرتوی نور منتشر می‌کنند یعنی پرتوی نورپایین و نور بالا. نور پایین جاده را به اندازه کافی روشن می کند و در عین حال برای دید راننده مقابل مزاحمت ایجاد نمی کند. اما حالت نور بالا حداکثر میزان نور را فراهم می‌کند ولی در عین حال این نور چشم راننده مقابل را می‌زند. بدون وجود چراغ جلو امکان مشاهده جاده در شرایطی که نور محیط کم است وجود ندارد و بنابراین ممکن است تصادف و برخورد ایجاد شود. بنابراین چراغ جلوی خودرو به شما کمک می کند تا در هنگام شب با ایمنی بیشتر و آسوده خاطرتر رانندگی کنید.

به همین دلیل لازم است همیشه بررسی کنید که چراغ خودرو در بهترین وضعیت ممکن قرار داشته باشد. اگر چراغ جلو عملکرد خوبی داشته باشد، دید کاملی از جاده خواهید داشت.